poniedziałek, 3 października 2011

Igo - Art, organizator regionalny

Agencja Impresaryjna Igo-Art to firma rodzinna. Swoje powstanie i sukces zawdzięcza trzem osobom: Jagodzie Piątek – Włodarczyk, Oliwii Piątek, a przede wszystkim Igorowi Włodarczykowi. Całą trójkę, poza więzami krwi, od 6 lat łączy także praca, która jest treścią ich życia i każdemu z nich daje inny rodzaj satysfakcji. Jagoda Piątek – Włodarczyk jest właścicielem Agencji Igo-Art. Odpowiada za kierunki i sposób rozwoju firmy oraz pozyskiwanie nowych kontaktów w kraju i zagranicą. Oliwia Piątek odpowiada za koordynację całości, podczas kolejnych edycji pokazów współpracuje ze stylistami, kandydatkami startującymi w konkursie, modelkami, hostessami, firmami biorącymi udział w wydarzeniach organizowanych przez agencję, a przede wszystkim jest świetnym choreografem zarówno wyborów Miss, jak i prestiżowych pokazów mody o charakterze ogólnopolskim. Igor Włodarczyk opracowuje każdy program od strony artystycznej, reżyseruje i pisze scenariusze wszystkich wydarzeń, produkuje i współpracuje z ekipami realizującymi pokazy. Odpowiedzialny jest także za kontakt z mediami i partnerami oraz wizerunek Igo-Art w Internecie.

Jagoda, Oliwia i Igor to zgrany team. Mimo tego, że wszyscy grają i nadal grać będą w jednej drużynie, to każde z nich ma również inne plany, które będzie realizować w najbliższym czasie. Właścicielka Igo-Art postanowiła założyć fundację na rzecz młodych, utalentowanych ludzi, którzy nie mają finansowych możliwości, aby rozwijać swoje uzdolnienia. Firma dotąd przez cały czas wspierała ich w sposób nieformalny, a w tej chwili zamierza rozwinąć bardziej tę sferę swojej działalności. Oliwia otwiera własną firmę. Igor rozpoczyna studia na wydziale Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej łódzkiej PWSFTViT, które będą pomocne w dalszej pracy przy produkcji wydarzeń.

Zapraszamy na rozmowę z ludźmi, dla których pasja stała się pracą i sposobem na życie...

Witamy! Jak i kiedy doszło do tego, że Igo-Art został regionalnym organizatorem konkursu Miss Polonia? Jednym słowem skąd wzięliście się w Miss-biznesie? I jak wspominacie swoje pierwsze doświadczenia związane z tą imprezą?

To Igor głównie zachęcał, wręcz sprowokował, do organizacji wyborów Miss Ziemi Łódzkiej 2006. Brak konkursu regionalnego i eliminacji do Miss Polonia w województwie łódzkim spowodował, że postanowiliśmy podjąć się organizacji tego wydarzenia. Niezbędne było założenie firmy i w ten sposób, w styczniu 2006 roku, powstała Agencja Impresaryjna IGO-ART. Wcześniej wiele razy bywaliśmy na tego typu imprezach, finałach Miss Polonia, Miss Europy, konferencjach prasowych itd. i mieliśmy już wyobrażenie, jak powinien wyglądać tego typu konkurs. Początki były cudowne – zostaliśmy wyróżnieni przez Biuro Miss Polonia tytułem Najlepszego Organizatora Regionalnego. Zaczęliśmy od wyborów Miss Województwa Łódzkiego, a obecnie organizujemy konkursy w kilku innych miejscowościach w regionie, konkurs Miss Polonia Nastolatek, Miss Studentek Łodzi, jak i imprezy ogólnopolskie: The Look Of The Year oraz Festiwal Tańca.

Wow! Już po pierwszej edycji zostaliście najlepszym organizatorem regionalnym, a potem było już tylko lepiej :). Choć organizacją wojewódzkiego konkursu piękności zajmujecie się dopiero od 6 lat, ale na ten temat wiecie już wszystko. Firmowane przez Was koncerty regionalne tradycyjnie zachowują bardzo wysoki poziom i cieszą się wielkim uznaniem. Kilkukrotnie organizowaliście również ogólnopolskie półfinały i współpracowaliście przy organizacji finałowych gal Miss Polonia. Odsłońcie trochę kulisy swojej pracy – na czym ona polega, po kolei, krok po kroku, jak wyglądają przygotowania do wyborów Miss w regionie? No i jaka jest recepta na tak duży sukces w tak krótkim czasie? 

Nie ukrywamy, że jest to praca ciężka, która niekiedy może zniechęcać, ale najważniejsza zasada, to przede wszystkim systematyczność i rzetelność, nie zostawianie niczego na ostatnią chwilę, dobry warsztat związany z naszą wiedzą, pasja w tworzeniu. Najwięcej wymagamy od siebie, a wtedy inni akceptują to, że wymagamy również od nich. Lepszej recepty nie znamy. Już teraz planujemy finały różnych imprez na maj, czerwiec i lipiec 2012, choć dopiero zakończyliśmy ich realizację w tym roku. 

A teraz poprosimy o trochę anegdotek - pamiętacie może jakieś wyjątkowe sytuacje z konkursu Miss Polonia? Jakie są Wasze najciekawsze wspomnienia z nim związane? Którą edycję regionalną i ogólnopolską szczególnie zapamiętaliście i dlaczego. Co jest dla Was najtrudniejsze w Waszej pracy dla BMP? Co najbardziej w niej lubicie, a czego nie cierpicie? Kto najbardziej Wam pomaga i wspiera w tej działalności?

Zawsze, przez sentyment, najlepiej pamięta się tą pierwszą edycję, a ostatnia dała nam w kość ze względu na nasze wciąż niezaspokojone ambicje i nowe, trudne do realizacji pomysły. Choć ten finał uważamy za swój najlepszy dotychczas, to w pewien niedefiniowalny sposób czuliśmy niedosyt. Przyjaciele się z nas nabijają, że rywalizujemy sami ze sobą. Wszystko w tej działalności jest trudne i jednocześnie łatwe, ale wierzymy w siłę swojej pracy, wspieramy się nawzajem. Dzięki temu wiemy, że wszystko się uda.

Jakie było najśmieszniejsze i najstraszniejsze zdarzenie podczas tych kilku lat? Największa "wpadka"? Czy jest może coś, czego żałujecie, albo co Was zaskoczyło? Jakbyście podsumowali ten okres - co uważacie za swój największy sukces, a co za największą porażkę?

Największy sukces to fakt, że w dalszym ciągu lubimy pracować razem i każdy z nas jest perfekcyjny w swoich działaniach, możemy zawsze na siebie liczyć, polegać na swojej wiedzy i umiejętnościach. Jest to podstawa naszego spełnienia, sukcesu i bezpieczeństwa w pracy. Porażek i wpadek nie było, były rozczarowania, do których nie chcemy wracać.

Przejdźmy teraz do głównych bohaterek, Waszych podopiecznych, kandydatek do korony i tytułu Miss. Te najbardziej znane i utytułowane to Izabela Wilczek, Barbara Tatara, Karolina Filipkowska, Agata Biernat. A Wy osobiście, którą z laureatek lub kandydatek szczególnie zapamiętaliście i dlaczego? Z którą spośród wykreowanych przez Was Miss najlepiej się Wam współpracowało, którą najbardziej polubiliście? Czy po przekazaniu przez nie korony nadal utrzymujecie kontakt z byłymi Miss ? A może zdradzicie nam, jaka jest Wasza anty-miss? Czy któraś z dziewcząt Was zawiodła? 

Pytanie bardzo niezręczne a więc powiemy tylko tyle, że każda z dziewczyn przynosiła nam inne doświadczenia, radości i staraliśmy się, żeby czas jej panowania był dla niej wyjątkowy i jak najbardziej atrakcyjny.

Co się dzieje z Miss Regionu, która nie odniesie sukcesu na szczeblu ogólnopolskim? Czy znika ona zupełnie ze świata mediów i show-biznesu?

Nasze kandydatki biorą udział w różnych działaniach edukacyjnych, programach profilaktycznych, promocyjnych, charytatywnych, pokazach mody, sesjach zdjęciowych, są twarzami kampanii reklamowych. Współpracujemy przy tym z Urzędem Marszałkowskim i Urzędami Miast.

A teraz skupmy się na tych, które jednak pokonują kolejne szczeble na konkursowej drabinie. Do tego, że Wasze podopieczne wspieracie „mentalnie” i „duchowo” przez cały okres ich panowania, nikogo nie trzeba przekonywać. Bardzo nam się podobało, kiedy w czasie tegorocznego półfinału konkursu Miss Polonia reprezentantka województwa łódzkiego Beata Stelmaszczyk otrzymała od Was bukiet róż jeszcze na scenie, na wybiegu, tuż po tym, kiedy dowiedziała się, że właśnie awansowała do finału. Bardzo fajny gest i musiało jej być bardzo miło. Ale poza tego rodzaju wsparciem, jaka jest Wasza rola, jako organizatora regionalnego, w przygotowaniach dziewczyn do kolejnych etapów konkursu?

Na przykładzie tegorocznej Miss, Beaty Stelmaszczyk, oraz naszych laureatek z lat poprzednich widać, że dbamy o nie i zaczynamy współpracę już w dniu otrzymania korony Miss Polonia Województwa Łódzkiego. Zajmuje się nimi sztab profesjonalistów w dziedzinie stylizacji włosów, makijażu, kosmetolodzy, projektanci mody. Duży nacisk kładziemy na promocję jej osoby w mediach, aby mieszkańcy regionu mieli okazję poznać swoją Miss. Oprócz wszystkich tych rzeczy, z naszej strony rzeczywiście zawsze może liczyć na wsparcie psychiczne i rodzinną atmosferę.

A jeśli dziewczyna odniesie jeszcze większy sukces i zostanie wydelegowana na międzynarodowy konkurs piękności. Jak rozkłada się ciężar przygotowań? Jaką rolę w tych przygotowaniach odgrywa Biuro Miss Polonia, jaką organizator regionalny, a ile zależy od samej dziewczyny? W jaki sposób jest przygotowywana polska reprezentantka na międzynarodowy konkurs piękności? Jak takie przygotowania wyglądają?

Korzystając z okazji, chcielibyśmy w tym miejscu, uświadomić niezorientowanych fanów konkursów piękności w Polsce, którzy mają zbyt bujną wyobraźnię i doszukują się w naszej pracy „zakulisowych działań”, ubezwłasnowolnienia Pani Prezes Biura Miss Polonia, wyrafinowanych podstępów itp., o prostych i przejrzystych zasadach współpracy, jakimi jesteśmy związani z Biurem Miss Polonia. Po pierwsze ten, kto ma w danym roku licencję na określony konkurs i ponosi wszystkie koszty finansowe z tym związane, ten decyduje o kandydatce, którą wysyła. I czy ona jest z Aleksandrowa, Konstantynowa czy też Miss Pabianic nikogo nie powinno interesować, tym bardziej, że nasze delegatki zawsze wracają z sukcesem. Stanowisko fana powinno być jednoznaczne – radość z wyróżnienia, a nie szukanie dziury w całym i wieczne „smaganie batem” na przemian Biura Miss Polonia i Agencji Igo-Art. Druga zasada: wówczas, kiedy wspólnie z Biurem Miss Polonia przygotowujemy kandydatkę do konkursu, dzielimy się odpowiedzialnością za obowiązki związane z procesem tych przygotowań. Zazwyczaj wtedy jest to dziewczyna, która reprezentuje Biuro Miss Polonia (jest finalistką ogólnopolskiegoetapu, laureatką któregoś z tytułów), a przygotowuje się pod naszym okiem. Ważna jest aprobata organizatora międzynarodowego, który zawsze akceptuje kandydatkę z danego kraju. Nim dojdzie do jej udziału w konkursie, najpierw musi ona zostać zatwierdzona. Lubimy konkursy międzynarodowe, bo mierzymy się z kolejną poprzeczką i dużo z tego czerpiemy, poznajemy ciekawych ludzi. Stąd też na tegorocznych wyborach Miss Polonia Województwa Łódzkiego byli obecni organizatorzy z Indii, Niemiec. Udział naszych podopiecznych w konkursach międzynarodowych to nie żaden układ, tylko wspólne budowanie marki Miss Polonia, sukcesy, ale również inwestycje, które nie każdy chce ponosić.

Wasze podopieczne brały udział w kilku międzynarodowych konkursach piękności - Miss Universe, Miss Earth, Miss Intercontinental. Czy towarzyszyliście im podczas ich podróży? Jak porównalibyście te konkursy, który jest Waszym ulubionym, a do którego najtrudniej jest przygotować dziewczynę?

Konkursy międzynarodowe, jak już wspominaliśmy, to kosztowna zabawa i nie każdy chce się w to bawić, a my to lubimy i nie potrafimy sobie odmówić trzymania kciuków za naszą kandydatkę i towarzyszenia jej na miejscu. Najbardziej egzotycznym konkursem, na którym byliśmy i wymagającym długich przygotowań z powodu obowiązku posiadania określonej wiedzy z zakresu ochrony środowiska, jest Miss Earth. Kojarzy się on nam z przesympatycznymi organizatorami oraz wspaniałą atmosferą finałów. Również organizatorzy konkursu Miss Intercontinental i Top Model Of The World lubią to, co robią, da się to wyczuć, stąd też na zgrupowaniach tych konkursów i samych finałach jest bardzo sympatycznie i miło je wspominamy.

Powoli zmierzamy do końca naszej rozmowy. Może jeszcze jedno pytanie. Czy widzicie jakieś zmiany w organizacji konkursu Miss Polonia na przestrzeni ostatnich kilku lat i czy Waszym zdaniem te zmiany podążają w dobrym, czy w złym kierunku?

Biuro Miss Polonia poszukuje ciągle nowych pomysłów przy organizacji gali finałowej, zatrudnia różnych reżyserów i producentów, którzy zmieniają formułę wyborów. Inne konkursy mają konwencję wyborów Miss z lat 90tych, śmieszne tańce z krzesłami czy laskami, które dawno powinny odejść do lamusa. Ostatnio bardzo nam się podoba budowanie wizerunku Miss Polonia jako celebrytki, z tym, że nie każda Miss Polonia jest w stanie udźwignąć taki ciężar, a więc nad tym trzebapopracować, aby Miss Polonia kojarzyła się z mądrą, inteligentną, pewną siebie dziewczyną, która radzi sobie z rolą reprezentacyjną. Tym bardziej, że dziewczyny, które obecnie biorą udział w konkursie to nie głupiutkie debiutantki, ale wykształcone, młode, nowoczesne kobiety i to należy wyeksponować. Aby być, trzeba umieć bywać. Braku sukcesów Polek na Miss Universe upatrujemy w niewpasowywaniu się w konwencję tego konkursu, jeśli chodzi o wybór delegatki. Miss Universe jest zaprzeczeniem subtelnej Miss Świata i wizerunku, który buduje Pani Morley i przy wyborze Miss Polonia powinniśmy o tym pamiętać. Zasad panujących na tym konkursie i kryteriów wyboru Miss Universe nie da się zmienić, a chcąc mieć sukces, musimy się im podporządkować. Miss Polonia, reprezentantka Polski na Miss Universe, musi mieć nie tylko ładną buzię, ale także charyzmę, przebojowość, odrobinę szaleństwa i to niedefiniowalne coś, czego nie da się wyuczyć, z tym trzeba się urodzić. Doskonałym przykładem jest Rosie Mancewicz, która była doskonale przygotowana przez BMP, prezentowała się bardzo ładnie, bardzo się starała, ale jej osobowość przekreśliła szansę na wejście do finału. Przynajmniej naszym zdaniem.

Właściwie cały czas rozmawiamy o konkursie Miss Polonia, a przecież podejmujecie także wiele innych inicjatyw, o których wspominaliście na samym początku - eliminacje regionalne Miss Polonia nie są jedyną. Przybliżcie nam trochę na koniec także inne Wasze przedsięwzięcia.

Oprócz kolejnych etapów Miss Polonia organizujemy także trzy inne, cykliczne imprezy. The Look of the Year to niezwykle ważne wydarzenie o zasięgu globalnym, którego celem przewodnim jest wyselekcjonowanie i wypromowanie nowych twarzy w świecie modelingu. Dzięki udziałowi w konkursie kandydatki otrzymują szansę na zrobienie kariery na najsłynniejszych wybiegach świata. W ten sposób zaczynały m. in. Cindy Crawford, Linda Evangelista, Kasia Smutniak.

Kolejna impreza, którą organizujemy od 2008 roku to Ogólnopolski Festiwal Tańca. Ideą festiwalu jest spotkanie uzdolnionej tanecznie młodzieży, która chciałaby zaprezentować się na forum ogólnopolskim. W rywalizacji o główne trofeum - Złotą Łódkę Prezydenta MiastaŁodzi mogą wziąć udział zarówno członkowie szkół tańca, jak i różnych formacji tanecznych działających przy domach kultury i szkołach, a także profesjonalnych grup tanecznych.

Wiosną 2012 roku Igo-Art pragnie zrealizować bardzo innowacyjny projekt, którym jest zorganizowanie wyborów skierowanych do piękności polonijnych rozproszonych po całym globie. Pragniemy stworzyć w pełni międzynarodową odsłonę konkursu Miss Polonia, który z uwagi choćby na swoją nazwę powinien zwracać się do pięknych Polek niezależnie od kraju ich zamieszkania. Stąd pomysł na konkurs Miss Polonii of the World.

Wobec tego życzymy Wam powodzenia w realizacji nowych i kontynuacji dotychczasowych projektów i serdecznie dziękuję za rozmowę.

My również dziękujemy i pozdrawiamy wszystkich Czytelników Globmiss.

wywiad autoryzowany
wywiad, dla i na prośbę Globmiss przeprowadziła Katarzyna Żebrowska
zdjęcia: prywatne archiwum Igo Art
napis 'globmiss' na zdjęciach nie oznacza nabytych do nich praw, a jedynie miejsce ich publikacji